امروز يکشنبه, 18 شهريور 1403
  • تماس با ما : 88854686
  • ساعت : ۱۱:۴۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ 
  • کد خبر : ۱۳۷۷۸
مصاحبه
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در گفتگو با معدن نیوز، از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در گفتگو با معدن نیوز، از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در مصلی امام خمینی (ره) خبر داد.

 رضا بستامی افزود: این یک نمایشگاه تخصصی است که هر ساله توسط سازمان نظام مهندسی معدن ایران و شرکت آرکا همایش پارس ( ستاد برگزاری) برگزار می‌شود..

وی در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه ٢۵٠ شرکت داخلی و خارجی، نمایندگان آن‌ها و شرکت‌های بزرگ معدنی (شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت ملی مس، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گهرزمین، ذوب آهن اصفهان، صبانور، سنگ‌آهن مرکزی ایران، ایریتک و ایمیدرو) حضور دارند. همچنین سفرای ۳۰ کشور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های دوره قبل، رشد ۳۰ درصدی شرکت‌کنندگان را شاهد هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به برگزاری همایش در نخستین روز نمایشگاه گفت: همایشی تخصصی نیز با حضور مدیران و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد.

بستامی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کشور است و به طور کاملا تخصصی از تمام بخش‌های فعالیت‌های معدنی (پی‌جویی و اکتشاف، استخراج، کانه‌آرایی، فرآوری، متالوژی و ماشین‌آلات معدنی) در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، افزود: از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن 31 استان در این نمایشگاه حضور دارند. به طور مثال فقط از استان یزد 12 شرکت معدنی در این نمایشگاه غرفه دارند

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه توانمندی شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی متخصصان و سرمایه‌گذاران است تا ضمن معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود، زمینه سرمایه‌گذاری لازم را در این حوزه‌ها فراهم کنند.

بستامی در ادامه بیان کرد: در ماینکس ۲۰۲۳، هیات تجاری از کشور افغانستان، روسیه، چین، کنیا، تانزانیا، نیجریه، عراق و ترکیه حضور خواهند داشت و این آمادگی وجود دارد که در سازمان نظام مهندسی معدن و در فضای نمایشگاهی طی جلساتی در خدمت هیات‌‌های خارجی باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه گفت: طبق روال سال گذشته پاویونی به شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه اختصاص داده شده است. صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی شرایط و تسهیلات ویژه‌ای را جهت مشارکت و معرفی توانمندی‌های این شرکت‌ها در ماینکس ۲۰۲۳ محیا نموده است

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۳) توسط سازمان نظام مهندسی معدن ایران و آرکا همایش پارس (ستاد برگزاری) با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، انجمن مس ایران، انجمن سنگ، صندوق ضمانت صادرات و پژوهشکده علوم زمین برگزار می‌شود.

معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات؛ بورس و اقتصاد؛ اکتشاف؛ ایمنی، بهداشت و محیط زیست؛ صنایع معدنی؛ بخش ویژه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی؛ دانشگاه‌ها، بخش‌های مرتبط با دوازدهمین نمایشگاه بین‌‎المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2023) هستند

 

روابط عمومی سازمان

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0